Jag vill hem, hem till östersjön igen


Japp, som sagt var vi ju på studentkryssning i lördags! Synd bara att inte hela klassen följde med.. bara jag och Emelie.. Men vi hade kul som fan ändå! Ville inte åka hem... ville verkligen fastna i isen ute på östersjön och festa ännu mer hahah! Men så blev det ju inte:(

Lördagen (kryssningsdagen) började med att jag gick upp och lockade håret mitt, så det kunde läga sig sådär fint till kvällen (inte så som det var på videoinlägget... blir så efter en vild partynatt;))! Efter det satt jag bara och ödlslade dödtid så att koclan kunde bli 14 någongång!
Och äntligen runt 14 tiden kom Linneas pappa och hon och hämtade upp mig. Han frågade mig hur många dagar jag skulle vara borta med min packning:( hahahah! Så blir det när man har beslutsångest;)
Sen hämtade vi upp Jossan och vi pkte in till hemköp och köpte macka, äpple osv. Sen gick vi ner till taxi och väntade på bussen! Vi mötte upp Emlan där också! Bussen kom och vi satt oss och bussen åkte.
Jag satt och knarka i mig nässpray hela vägen och käka apelsin för att få lite vitaminer. Hade 38 i feber innan jag åkte från Arboga!

När vi kommit till västerås så måste bussen åka av motorvägen för en kille ska hämta sin astma medicin i bagaget.. ni tror inte att bussen åker fast??? TVÄRS ÖVER en väg också... haha! Alla sitter och gapar i dubbeldäckaren att vi ska ut och putta och grejer sen om vi missar båten och bla, bla, bla.. haha men efter ca 10 min kommer den loss och vi kan fortsätta mot stockholm. Under tiden sitter jag och Emelie och babblar om en massa, är inte speciellt pepp:S Sen kommer vi in i stockholm och alla börjar härja typ

Framme vid värtahamnen så får vi våra hyttnycklar och matkuponger sen går vi in i terminalen och väntar i 1½ timme på att få gå ombord... SKIT DRYGT! Men äntligen är vi på båten.............

Här är vägen bussen fastna på, haha! lyckat


Fortsättning följer;)........



Kommentarer
Postat av: Emilianvilma

God bless you

2011-01-10 @ 11:22:25
URL: http://emilianvilma.blogfuture.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0