Helgen....


Halloj
Igår somnade jag kl 19, haha pensionär varning eller?;)
Julshopping hit och julshopping dit. Älskar julen ändå kasnke... man får ju handla mycket! haha, men inte lika mycket till sig själv kanske, men det är fortfarande roligt att shoppa;)
Ska till västerås imorn med mor och co. Får se om man sätter de sista julklapparna då!

Om drygt 45 min börjar jag jobba. Slutar halv 23.30.. sen hem och sussa, tror faktiskt att jag kommer vara ganska så trött!

Igår var det ju Nellies dop, haha lilltjejen börjar bra.. bajsar ner hela sin body 20 min innan det börjar.. emmy och ekan hade ju inga exta kläder med så ekan fick ju springa hem och hämta en ny, när emmy håller på och byter på henne så kissar hon ner hela skötbordet hahah, sen till råga på allt spydde hon som en liten gris;) Och allt det var ju jätte kul tyckte Nellie, en stund. Tills hon börja gapskrika! Men hon lungade ner sig efter en liten stund så hon var lugn under dopet i alla fall:) Duktig liten flicka!

Vi som skulle bli faddrar inklusive Nellie, Emmy och Ekan fick sitta på stolar framför alla, prästen gick runt och sa massa saker, lyssnade inte så noga tills han ville ställa mig en fråga! Haha

- Vad tror du? Sa prästen
- Va?.. va sa du? Sa jag helt förvirrad
- Få hon två liv? Frågade han
- Jaa.... Svarade jag lite tveksamt
- Varför det? Frågade han
- Jag vet inte.. hihiihhi svarade jag och skämdes medans alla fnissa:p
- Jo hon får två liv, en dag då hon föds och när hon döps bla bla bla, fortsatte han

Sen fick jag be för Nellie, eller vad det var.. ur en bok. Snacka om att jag blev nervös! Hoppas det inte hördes;) Men inombords så fladdra fjärilarna runt överallt, haha
Efter dopet var det marsch till st: olovsgården för fika och presentöppning! Mycket god tårta! Och många fina paket. Nellisen fick en jättesöt liten tomte klänning med byxor och mössa av mig och Jimmy:)

Så påminde prästen mig och de andra 2 faddrarna, att dopdagen är nellies andra födelsedag, så glöm inte tårtan! Det ska jag inte glömma heller;) Varje år den 22:a september och den 19:e december så kommer moster med tårta och paket till dig älskling!! Ska inte glömma:) Lägger ut bilder från dopet senare!

Nu har jag lite bråttom! puss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0